Valt inlägg:
john #53 http://www.sourze.se/forum/thread/10752835/page6#post10752976 , minns att det är betydligt vanligare att den som kommer från underrättelsevärldens halvvärldar ifrågasätter officiell verklighet än att vi vanliga gör det. För mig själv har det inneburit ett formidabelt tankebrytande att ställa om mitt tänkande så jag kan se det som "antitrudisarna" inte förmår se. Unga har nog lättare för det -- och som studien du nämner visar, de som själva är benägna att manipulera. Det jag själv hävdar är dock att vi goda människor också måste kunna se konspirationer, där de förekommer. Min misstanke är att sanningsrörelsen avleds från att utgöra ett äkta hot av sådana som är benägna att manipulera, men att nästan alla rörelsens sympatisörer och aktiva faktiskt är goda människor. Som vanligt använder den undersökning du hänvisar till sanning för att smutskasta sanningen. Det är manipulativt. Och vi kan därmed sluta oss till vad det är för sorts folk som har skapat den, eller om dessa är av den riktigt naiva sorten, vad för sorts folk som har gett dem idén.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?