Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#59 - Michael, möjligen kan man tolka in i detta att jag skapar egna regler för debatten. Men det jag deklarerar här, är mitt beslut att inte gå vidare med sakdiskussioner i lägen där jag märker att vi egentligen håller på med maktkamp. --- Om jag vill öppna en dörr till själsdjupen som andra vill hålla stängd, då blir sakdebatterna pajkastning. --- För mig är 9/11 och Bin Laden sedan en tid psykologiska och andliga frågor mer än fysiska fakta. Det är en strid mellan yttrevärlds- och inrevärldsmänniskor. Yttrevärldsmänniskor behöver makt över andra människor, eftersom andra människor måste bära de delar av deras inre som de inte förmår eller vill kännas vid. Inrevärldsmänniskor kan behöva sin motsats av samma skäl. Idealet är hela människor som är både yttre och inre samtidigt. Som spädbarn - oförmögna att förställa sig och spela falskt. --- Det märks tydligt vilka av debattörerna på Sourze som är livrädda för att blott sina känslor. Dit hör inte du. I början tyckte jag du var odrägligt dryg, men nu ser jag att det finns andra sidor också. Jag kan tänka mig att ditt temperament är minst lika eldfängt som mitt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?