Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#184 - Tack CMO, för att du så snabbt bekräftar det jag vill lyfta fram. Jag anser att du hör till ytans människor och jag ser det som typiskt hos er att lägga vikt vid VEM som säger något och utifrån detta värdera innehållet i det sagda. För människor med djup är det omöjligt att göra så. För oss är det VAD som sägs som är det väsentliga. Sanningshalten i allt som sägs måste det egna hjärtat avgöra. Inte tilltron till auktoriteter. --- Att jag väljer att ställa fråga till dig utifrån den före detta Ku Klux Klan ledaren David Duke, är ingen slump. Jag anser det nämligen var psykologiskt följdriktigt att just en sådan som han genomskådar zionismens natur. Han känner strukturerna bättre än någon annan, via sitt eget omfattande engagemang inom Ku Klux Klan. --- Det som skiljer dig och mig åt CMO, är att jag har överlämnat hela mig till Jesus. Det ger en grund att stå på i tillvaron som är helt oberoende av lydnad till auktoriteter. Så även till allt vad kyrkor och religiösa dogmer heter. --- Jesus är för mig en dimension - inte en person. Jesus är den jord som ett frö måste våga överlämna sig till och omkomma i, för att kunna förvandlas till frukt och bli ett med Livet bortom alla ord. Jesus är helt obegriplig för ytans människor. Dessa kan bara håna vad man inte har mognad nog att begripa.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?