Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag...jag är tanklöst elak ibland som du märkt...Undvall skall givetvis vara vid liv och välmåga...enveten och lynning som han blivit. :- Argumentet att allt blir sämre om folk löser det på andra sätt än kontrollerade och legala, är svårt...jag använder det i knarkdebatten själv...och jag anser det hållbart där....när det gäller organ ser jag ju ett helvete i att folk löser det svart på en illegal marknad...men här handlar det inte om vad du stoppar i dig själv...utan vems organ du stoppar i dig själv...då är det inte ett frihetligt argument längre..Klart att alla moraliska hemskheter ser värre ut skötta av maffian, än av en klinisk stat...men det kan man ju säga om vilket seriemord som helst.Realism kan inte vara mellan att välja mellan StorMaffian och StorStaten...det realistiska är att se dem som sammanväxta vid ryggraden.Ett ad hoc alternativ är ju att bara rika får sälja till fattiga som får pengar av staten...men jag tror liksom inte det går igenom som förslag :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?