Rapportera inlägg

Valt inlägg:

För min egen del förkastar jag all terrorism som bottnar i religiös eller nationalistisk fundamentalism! Och jag ogillar självmordsbombare! En god definition av terrorism finns i den amerikanska konstitutionen: "En terroristhandling innebär all sorts verksamhet som A inkluderar en våldsam handling eller en handling som utsätter människor för livsfara i strid mot lagen i USA eller annan nation, eller som skulle utgöra ett brott om det begicks inom USA:s eller annan stats jurisdiktion; och B som förefaller ha för avsikt 1 att hota eller tvinga en civil befolkning;2 att påverka en regerings politik genom hot eller tvang; eller 3 att påverka en regerings handlande genom lönnmord eller kidnappning." United States Code Congressional and Administrative News, 98th Congress, Second Session, 1984. 19 oktober, volym 2; &3077.98 STAT, 27." Amerikaner läser antagligen inte landets konstitution oftare än svenskar läser grundlagen, men borde inte USA: s regeringar ha hört om detta tillägg till konstitutionen?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?