Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det kanske var så enkelt att Osama inte var intresserad av att fångas levande? Historien är full av brottslingar som föredragit att stryka med i skottlossning med polisen över att bli arresterade, att motsvarande hände här kanske man inte skall vara så förvånad över? Att få tag på DNA behöver inte vara överdrivet svårt, Bin Laden är en rätt stor familj så har man lite DNA-prover från några syskon så kan man mer rätt stor sannolikhet identifiera en död kropp. På det stora hela så måste jag säga att det nog bara fanns dåliga alternativ när det gällde Osama, att döda honom var av de skäl du själv angett en dålig ide. Att ta honom till fånga hade nästan garanterat resulterat i en stor mängd aktioner där man krävt hans frisläppande. Och att strunta i honom var väl inte heller direkt ett alternativ... Jag nöjer mig med att citera Mark Twain: "Ive never wished a man dead, but I have read some obituaries with great pleasure."

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?