Rapportera inlägg

Valt inlägg:

GunnarL - hur du tänker vet jag inte, men är det något i #51 som är oklart och du är intresserad så tala bara om vad det är du inte förstår så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa till, men redan nu kan jag tala om att mitt exempel om lyckan inte är synonymt med att inte veta om man har ont i huvudet medan någon med större insikt påpekar att så borde vara fallet. Att bli upplyst om att andra utgår från att man är olycklig då man själv inte uppfattat situationen så har med normalitetsförväntan att göra. Ex. Du är indoktrinerad till att tro att bara din livssituation uppfyller vissa kriterier som anses vara lyckoframkallande så blir du lycklig - en människa som inte ådragit sej motsvarande indoktrinering behöver inte samma attribut som du för att kunna uppleva lycka - dessutom finns det mycket som tyder på att lyckobehovet är konstruerat och alltså inte nödvändigt för ett tillfredsställande liv. /forts.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?