Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det är spännande att se hur ett system som skall tämja girigheten till samhällets bästa funkar eller inte funkar...å andra sidan så har ju de mest utsatta vare sig förmåga eller råd att driva process med grund i Avtalslagen...men Handelsbankens välinformerade medelklass skulle tydligen lagföra bankens oskäliga boräntor..stod det i DI idag...vad det kommer att innebära för frånskilda förortsfolket som tar en kredit med effektiva 30 för att köpa dator till 6-åringen som skall börja skolan vet jag inte...men förlorar Handelsbanken om boräntan så borde ju det vara vunnet mål.Själv vet jag att det empatiska handikappet hos dem som utnyttjar trångmålen är ett värre ok, än oket att vara fattig...men det vet jag bara utifrån de mjukdata som jag samlat på mig under ett liv..människan är rätt enkel ibland...det mesta av vad vi gör kan kokas ned till, sprunget ur Rädsla eller Kärlek...och girighet...är sprunget ur rädsla.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?