Valt inlägg:
Låt mig först säga att jag numer försvarar systemet med anonymitet, efter att tidigare ha varit kritisk. --- Orsaken till vändningen är att jag anser att det tjänar demokratin att även blyga kommer till tals med sina berättelser. Även kan det vara så att den som skriver här annars hade måst avstå att göra det med hänsyn till sin anställning eller sin och familjens säkerhet. --- Att det finns folk som angriper person istället för att kritisera det skrivna i sak, är tråkigt men knappast typiskt för forum på nätet. Mobbningen finns överallt och är nog tecken på sårad självkänsla som mobbarna dragits med sedan barnsben. --- Det värsta missbruket av anonymitetsskyddet är när man grovt angriper skribenter, som är öppna med sin identitet och angreppen riktar in sig på personens karaktär i olika avseenden och inte på det skrivna. Det är slag under bältet som väcker ett intensivt hat i mig. Och jag kan inte för mitt liv begripa mig på de ynkryggar som som kastar skit ur mörker på den som är naken med sin identitet och att man efter detta kan känna någon form av självrespekt. Men som sagt, mobbarnaturer är sig lika vart man än stöter på dem. Fair play väcker tydligen rädsla inom dem. --- Min medicin är att avslöja dem genom att beskriva vad de gör. Kalla mobbarna för mobbare när de mobbar. Låt dem inte agera utan att lyfta fram deras beteende i ljuset. Om vi låter dem hållas så är det många som inte vågar skriva alls på Sourze och det förlorar demokratin på och kreativa människor blir ledsna i onödan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?