Valt inlägg:
Bra argumet i artikeln. Det handlar inte bara om den etiska aspekten. Inte heller om att människans tidigaste snabba utveckling tydligen hänger ihop med köttätadet...Sägs det. Det handlar om djurplågeri, om resurser som är begränsade, om hotet mot vilda djur och natur, och hotet mot oss själva. Ja, jag äter kött, men mycket litet, och mest lamm och kyckling. När jag såg sådana i pyttesmå burar i Marocko, slutade jag med kyckling där. Och så gillar jag salami och en och annan grillkorv köper helst ekologisk i Sverige. Hur skall jag göra?
Och fisken som håller på att ta slut på sina håll, även genom odlad fisk somn äter vildfångad. Och så gillar jag skaldjur också kom jag på, och goda ostar...Jag anser att det är överdrifterna som är människans dilemma. Hon/han kan aldrig lära sig måttlighet, oavsett vad det gäller! Sprit, sex, sport, prylar, osv osv.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?