Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#112. Nu har jag ju aldrig hävdat att fattigdomen kan eller bör ”utrotas” genom prostitution eller organhandel. Halmgubbar är faktiskt A-Gurras gebit och jag tror inte han uppskattar konkurrens. Jag har nog inte ens hävdat att prostitution eller organhandel är önskvärda företeelser även om det enligt min mening iaf är önskvärt att öka tillgången på organ för transplantation. Vad jag hävdar är tre saker 1. När det finns villiga säljare och köpare uppstår en marknad. Om vi väljer prohibition uppstår en svart marknad som medför risker för, säljare, köpare samt samhället i stort samtdigt som det gynnar organiserad brottslighet. Det är dagens situation inom prostitution och organhandel. 2. Alla människor även fattiga äger rätten till sin egen kropp och bör betros att kunna fatta beslut om vad som gynnar dem och deras familj. Med en reglerad handel kan man bättre se till att dessa beslut kan tas under säkra och etiska former. Och till sist 3. Tusentals människor dör varje år pga brist på organ så att öka tillgången skulle rädda många liv.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?