Rapportera inlägg

Valt inlägg:

På ett sätt håller jag med CMO i det han påvisar ett visst humant sätt att även se på sexarbetaren. Det spelar alltså i n g e n roll vad någon utomstående uppfattar och tycker när en prostituerad, i en viss situation, själv hävdar att den ÄR lycklig i sin ateljé och som inte finner sig i uttalad trångmål. /// En människa är helt enkelt summan av sina erfarenheter och personliga förutsättningar. Det kan ingen ändra på. Därför tar jag avstånd från att "Privat är Politik." som snarare leder till styrning av människors sexualitet. /// Under vissa förutsättningar kan jag därför tänka mig ett visst "tillstånd" för den prostituerade, som då kan ge den, trots allt, en viss säkerhet i en redan r i s k f y l l d verksamhet... /// Sexköplagen kan, i vissa fall, vara ett styrmedel för att komma åt både inhemsk och internationell sextrafficing men är ett svagt sådant då oftast flertalet brott ingår i sådan verksamhet. Dessutom är sexköplagen ologisk och inkonsekvent. Den kriminaliserar torsken men riskerar ju ist verka för att prostitutionen ökar ner i åldrarna. På något sätt blir de prostituerade omyndigförklarade.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?