Valt inlägg:
#39 Jocke S: Visst, ger dig en poäng. Dock tog jag upp en speciell problematik vad gäller gravt störda sociopater #35 och som Thomas L Aabo, verkar tro att det är bara "verkstad"... Man måste studera kriminologi beteendevetenskap för att kanske få ta del av sådant material, då man ju knappast kan läsa och sätta sig in i helheten via "kvällspressen" direkt... /// Att uppslitande vårdnadstvister i sig självt får en negativ inverkan på barn är ju inte konstigt. Självmordsförsöken har ju även ökat i Sverige bland b a r n och u n g d o m a r, vilket jag tycker är alarmerande. Samt diagnoser som "borderline" kontra emotionell personlighetsstörningar. Det går inte helt att utesluta att vidriga vårdnadstvister kan ligga bakom. Sen kan man ju undra hur föräldrar övht ställer upp på sådana, spär på ytterligare, ja, du förstår? Den s k papparörelsen" har jag därför heller inte så mycket till övers för... /// Men jag skulle t ex vilja införa vittnesed direkt vid sådana tvister. Ingen förälder ska kunna anklaga den andra/andre för brott utan att det "kostar på" samt kan en sådan lag dämpa affekta hämndaktioner, vilket gagnar barnen, menar jag. Tycker heller i n t e att Socialtjänsten ska ha hand om vårdnadstvister. då folk där i första hand styrs av ideologiska och politiska skäl...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?