Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Gudrun Schyman är bara en person som inte ens har en framstående position i ett litet parti längre så henne bortser jag ifrån i sammanhanget. Jag tror då verkligen inte att sexköpslagen är en morallag. Det är ofta så att sexköpssäljaren är i underläge eftersom det förekommer knark, utanförskap och andra sociala problem inom den gruppen. Få gör det frivilligt. Inom gruppen sexköpare är jag övertygad om att sådana problem inte förekommer i någon större utsträckning. Ofta är det istället personer från samhällets översta sociala skikt som köper och från lägsta som säljer. Därför behövs en lag som försvarar de som är i underläge. Sexbranschen är inte en vanlig bransch där vanliga avtal gäller. Och borde heller inte ses som det. Det är heller inte en lag som borde riktas på speciellt kön. Hur gör den det? Sägs det att mannen ska dömas t ex? Eller att kvinnan alltid är offer?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?