Valt inlägg:
Nej inger olsson #23 Han skrev Citat//En intressant men i stora delar tämligen överdrivet indignerad artikel om ungdomars sexuella preferenser och åldersspann då det passar sej eller ej att umgås med sexuella tankar och känslor. – Själv anser jag att sex på kartan är en bra sexualupplysningsfilm. Egalia kan jag inte uttala mej om eftersom jag inte besökt stället. Av erfarenhet vet jag att ungar långt under lovlighetsåldern har sexuella intressen och anser att det är ren lycka om dom kan få vettiga svar på sina frågor av folk som inte i sin politiskt korrekta iver fördömer den eventuellt avvikande läggning som söker svar och berättigande. --- Som jag tidigare berättat har jag på barns uppmaning legat och läst sexualupplysning i läsgroparna på det bibliotek där jag jobbade – jag hade förberett mej på att läsa helt annan litteratur, men de små liven visste mycket väl vad dom ville höra och dessutom var dessa böcker fans att hämta i hyllorna – det är något helt sjukt med alla dessa upprörda känslor och föreställningar om vår sexualitet i dagens samhälle – det är som om det gått troll i de mest naturliga – säg ny sexualupplysning och häxjakten är igång – ändå beskriver nu redan vuxna den gamla som något av det pinsammaste dom råkat ut för – inte för ämnet utan för rodnade lärare som inte visste på vilken fot dom skulle stå – skulle tro att det problemet inte existerar på Egalia då jag misstänker att dom som jobbar där har kommit över det stadiet. Att sedan dra in Egalia som inkörsport till drogmissbruk, för tidig sexdebut och pedofila kontakter bör man nog ta med en nypa salt – dom har öppet en dag i veckan måndagar – för att få en sannare bild av orsaker av det slaget bör man nog ta sej en titt på de aktuella ungdomarnas hela verklighet – droganvändningen i hemmiljön – mobbingsituationen i skolan osv.//sc. Och allt refererande till Jockes artikel.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?