Valt inlägg:
Nu när jag tänker efter lite så tror jag faktiskt det ligger något mer i ditt "frihet till självförverkligande". Jag var alldeles för fokuserad på frihet FRÅN någonting att jag underskattae friheten TILL någonting. Det finns såklart en mening i att ha frihet TILL basala saker som mat och vatten som Aguirre säger, men det jag tänker främst på är just friheten att BLI och att SKAPA! Det behöver ju inte alltid vara så att man "älskar" att skapa saker och ting, men det ligger ju ändå någonting mystiskt över hur man har friheten TILL att öppna "portarna" i en själv till fantastiska skapelser! Och hur man har friheten TILL att BLI vad man vill! Naturligtvis så kan det som jag tidigare skrev finnas saker man är rädd för och måste bli fri FRÅN innan man kan uttnyttja denna frihet TILL att skapa. Men faktum är ju ändå att det ligger en frihet TILL oändligt många saker, där man naturligtvis inte måste "älska allting" för att man har frihet TILL det!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?