Valt inlägg:
Det här området är alldeles för stort för mig. Jag är bara en enkel troende, som lägger vikten på just tron och struntar i vilken religion det handlar om. Förtroende är ett stort ord. Om man inte har förtroende för just tron, jag menar då den omoderna tron på Gud, så är man självklart misstänksam mot allt vad religion heter.Tro kan försätta berg. Naturligtvis är det inget vi kan bevisa, det är ju något som sker inom oss. Avarterna inom det religiösa livet som fanatism och andra grymheter i Guds namn, tycker man inte skulle döma ut hela den religiösa rörelsen i världen oberoende av religion. Men- det är väl så det är. Alla vet ju det med säkerhet. F.ö. tycker jag man kan vara en fri tänkare vilken religion man än tillhör. Annars har man missuppfattat eller inte läst på.Godhet mina vänner-är inget man borde slänga på soptippen till förmån för att fastna i ett och annat filosofiskt mönster. Man kan väl bli fast i vad som helst?.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?