Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#279 Dikten i fråga finns översatt till begriplig svenska, någon fäbless för rappakalja äger jag i alla fall inte. Leif E Ström - förefaller som om du fått det mesta om bakfoten - särskilt då det gäller "lusta och frihet", men även i din tolkning av Lennart Lundvalls diskretion vad gäller hans vältrande med ljuvliga damer och vad det innebär i sammanhanget. Huruvida jag är fri eller inte kan säkert diskuteras, men tror inte du har någon insikt i frågan efter dina tolkningar av mina debattexter som du benämner "långa haranger". Tror ärligt talat inte du läst och förstått innehållet. Nu ska du inte tro att jag klandrar dej för det - jag har säkert inte uttryckt mej på ett så pass uniformt vis att alla har möjlighet att förstå vilket dels kan bero på våra olika semantiska referenser samt möjligen även övrig skriv och läsförståelse. Du får gärna försöka förklara varför du anser att Lundvall "i alla fall är på väg då han förespråkar diskretion om det "undre livets" verksamheter" - min ståndpunkt i frågan är ju som du vet den rakt motsatta vilken jag motiverar med att ett så viktigt område i det mänskligt sociala livet vinner på stor öppenhet och tolerans så att inte rent sjukliga föreställningar förgiftar tillvaron för ovetande. Sedan kunde det ju även vara av intresse att få veta vart du tror att Lundvall är "på väg"? Tycker också det är på sin plats att du ger en förklaring till ditt påstående att "Demokrati och frihet, är de ord som oftast i brist på vetskap, skiljer skribenter åt." kan visserligen vara sant, men rent konkret - vad har det i denna diskussion att göra?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?