Valt inlägg:
Jocke - Jag har besökt stället i dag måndag - tyvärr stängt. Att Egalia inte är polisanmäld är ju antingen märkligt eller helt logiskt om det inte funnits någon hållbar orsak. "Märkligt" - därför att då det gäller folks eventuella sexualitet tycks det mej ett visst överskott på hjärtnupna individer som har massor att oja sej över beträffande ungdomars och andras sexuella yttringar - så har det varit och så kommer det antagligen förbli. Jocke du visar ändå lite sans med påpekandet att Egalia/RFSL har inget juridiskt ansvar för vad 13-åringen gör på väg till eller från Egalia - clever! Förvisso inte heller de andra sex dagarna i veckan där många ungar inte alls lever i trygga ansvarsfulla hem som bäddar in dessa i familjens omsorger - dessa ungar kan om personal och andra ungar PÅ Egalia har ögonen med sej faktiskt snarare få hjälp än att vara utlämnade åt ensamhet i en tokig värld full av människor som hellre slänger ur sej fördömanden om allt och alla än att ta sitt samhällsansvar och göra en insats om möjligt. --- Nu kan jag ha förståelse för att många avstår från allt arbete med barn och ungdomar då risken att få pedofilanklagelser över sej och godtyckligt samt rättslöst behandlad bli av med både arbete och heder. Personligen skiter jag helt utan högaktning i dylikt dravel om det gäller att ställa upp och om jag kan vara till hjälp eller erbjuda barn och ungdomar något som efterfrågas av de kvaliteter jag har/har haft - vilket gäller även vuxna och pensionärer som även ingått i min verksamhet i perioder. Något mindre risk att få pedofilstämpel om man umgås med pensionärer på fritiden än om ungarna kommer och hälsar på - fan vad folk blivit sjuka i detta samhälle - sexhysterin och pedofiliskräcken tar död på allt friskt - förefaller som att det räcker med att man är man och jobbat med barn, så vips är mannen en suspekt individ med sjukliga böjelser åt barnarov. Rena ynkedomen är det också i ett drogliberalt samhälle som det svenska att inte begripa att om vissa droger är tillåtna och begagnas så flitigt och öppet som alkohol, psykofarmaka och tobak så blir det helt självklart att ungarna blir impregnerade med själva verklighetsflykten som metod - lika självklart blir det att dom kommer att experimentera med andra droger då effekterna av de legala inte förefaller särdeles attraktiva - Var det någon som sa - som man bäddar får man ligga :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?