Rapportera inlägg

Valt inlägg:

144 Lars - jag tycker nog att lösningen inte är så tokig att man den kan gå under begreppet "tokfeminism" - se det mer ur en praktisk synvinkel än femipopulistisk så stämmer det bättre. Att se till att folk kommer fram till det viktigaste i första hand och sedan ta det andra allteftersom resurserna frigörs är väl inget man kan invända mot. Fast det handlar ju förståss om hur mycket snö det kommer på en gång - ibland kan jag tänka mej att det är väl så viktigt att hålla undan de större vägarna i första hand så nödvändiga transporter har en chans - kommer det en halvmeter på några timmar så spelar det nog inte så stor roll vilket gender som skottar bara det blir skottat - det jag däremot lagt märke till här i stockholms förorter är att i de mer välbärgade områdena blir det ganska snart röjt medan det i stadsdelar av lägre social status snön i stort sett får ligga - alla för gå i de trånga körbanorna där snön nödtorftigt plattas till av bilar - ungar, barnvagnar och stapplande åldringar får ta sej fram där bäst dom kan. Dessbättre kör bilisterna över lag tämligen bra så det brukar gå bra. --- Däremot gör författaren till länken sej skyldig till diverse missgrepp då där påstås att det blir plogat till i första hand manliga arbetsplatser först osv. Sånt är förvisso bara tokerier - något sådant uppdrag har jag svårt att tro att snöröjningen har - och hur skulle det i så fall organiseras?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?