Valt inlägg:
141 - Må så vara att jag är en usel debattör, men att jag ljuger kan jag inte gå med på - jag tolkar din text och undrar över dina angrepp som jag tolkar som överdrifter. Svara bara för dessa Jocke så kan ett och annat kanske klarna. Att människor liksom du ser ett och annat som inte är helt bra och lägger ner tid och energi för att försöka förändra det är väl inget nytt och inget allraminst du bör ha något att invända mot --- Nu är det ju så att vår sexualitet varit ett maktområde genom hela historien och plågat flera generationer - vad är det du anser i dag skulle vara utmärkande för vår tid så att "vuxna" människors omsorger helt skulle kunna skrotas? Anser du att det uppväxande släktets syn på sina kroppar och sexuella preferenser i dag står helt utanför påverkan från gammalt moralförtryck och är helt immuna mot kommersiella krafter? - Nej det anser du säkert inte, men då kan du väl också förstå att folk bör engagera sej och stå upp för en till individen bättre anpassad syn på individens egen kropp och känslor. Låt folk engagera sej, protestera gärna om du ser något tokigt, men gör det sakligt och någorlunda uppdaterat - alltså, ska du ta upp några problem som du tycker är viktiga och bör förändras så se till att problemen är aktuella. Den där queera ungdomsgården kan vara ett andningshål för en och annan - jag tror inte det handlar om någon masspublik heller - andra liknande ställen här i stan, med liknande agenda som jag har mer insyn i är till ytan tämligen blygsamma - maxpubliken på föredrag och samkväm drar visserligen många gånger fullt hus, men det innebär inte så förfärligt många, dock genomgående för den publiken är att den är mindre fördömande av allt som inte kan stavas "kärnfamilj". Som jag förstår så behövs stöd för både vuxna och ungdomar som inte passar in i den konservativa normaliteten --- Så frågar du varför jag inte kan ta "inger olsson" på allvar - jo det ska jag berätta - dels slänger hon helt utan ansvar och relevans ur sej vilka anklagelser som helst utan att ens bekväma sej om att bevis det hon säger - dels har hon uttalat direkta påståenden att jag skulle vara pedofil - inte heller det har hon kunnat styrka. Hon kör med den riktigt fula härskartekniken "misstänkliggörande", och detta genom att gödsla debatten med egenfabulerade påståenden om andra debattörers bla pedofili.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?