Valt inlägg:
137/138 Du ljuger också, eller är möjligen en likaledes rätt usel debattör! Då tar vi det igen: Det finns ingenting i min artikel som stödjer ditt Bizon: "däremot kan jag utläsa både moralisering och indignation hos dej om vilka friheter ungdomen av i dag tar sej, och då utan att fråga dej om lov". Tvärtom! Men enligt dig får dom inte lov att sköta detta själva, inom lagens rätt rimliga gränser, 15 år. Det är ju där dom lägger sig i, från RFSU/L. Svårt begripa, läsa innantill? Sedan inser alltså t.o.m du, att ordet "rövknull" är laddat. Och de andra orden?
Så skulle du vilja att din 13-åring, om du haft någon, gick till ett fritidsgård mitt i storstan, för att "kolla sin sexuella läggning" där äldre HBT-ungdomar fanns? Inte jag iaf!
Och tycker du att det är värt 3500:- av skattemedel för att någon snabbutbildad "sexkonsultexpert" skall förklara i vår allmänna skola "glöm inte vad vi lärt oss idag, det finns inget naturligt glidmedel i röven". Eller lära killar sätta på kondom, tjejer hur man hanterar klitoris? Ligger det inte tvärtom ett sexuellt egenintresse hos ungdomar att får lära sig de sakerna själva utan just "indignerade moraliska" pekpinnar från vuxenvärlden, här RFSU/L:s pengakåta töntar?!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?