Valt inlägg:
Jocke #125 Att vi är oense på en del punkter här är helt i sin ordning. Jag har som sagt en del invändningar, och tycker inte att din artikel innehåller så övertygande och underbyggda fakta att dom står utom allt tvivel - jag har ju redan kommit med en del invändningar som jag inte sett att du haft mer kött på benen för att vederlägga. Jag antar att du inte besökt stället - men jag kommer att göra nu på måndag. Jag har ju även erbjudit mej att vidarebefordra eller söka svar på eventuella frågor från dej om det är något annat du undrar över. Det är ju så att även jag är intresserad av att få till någon rättelse om några oegentligheter förekommer. --- Jag är inte heller överens med dej om att ungdomen du refererar till är så förvirrad, jag anser att det inte alla är så onormalt att inte vara så säker och färdigt vuxen i den åldern varför dennes uttalande mer speglar ett faktiskt förhållande än att det explicit är någon sorts lössläpt sexpropaganda det är fråga om. Citerar dej//När det gäller RFSU, va f-n är det för språk, och vart tog kärleken vägen?//sc. Ja där har jag inte några invändningar, och samma fråga, men att en organisation som RFSU har med sexualupplysningen i sverige att göra kan väl knappast ha gått dej förbi - användningen av kondom och en annan syn på sexualiteten än den kyrkliga som länge stått i motsatsställning till den egentligt levda har varit den organisationens stora fråga ända sedan den bildades - dels har en mindre skuldbeläggande syn på sexualiteten varit deras ide, samt att minska ungdomsaborter genom sexualupplysning och kondomanvändning. Och jag har inget att invända mot något dera. --- Att du har skrivit artikeln för att ämnet skall upp till debatt betvivlar jag inte, men du förstår säkert att de som inte är helt överens med dej kan komma att uttrycka sina invändningar. --- Någon 13-åring har jag inte att skicka dit, men jag har en del kontakter i de aktuella åldersgrupperna - ska höra om jag kan få sällskap dit av nån av dessa. --- Jo jag vet att psykisk ohälsa hos ungdom har ökat, och jag tror mej även förstå att orsakerna är mer än bara ungdomarnas sexvanor - jag tror att orsakerna är att söka i att samhällsklimatet i vidare mening har hårdnat - hotet om utslagning, och de omänskliga konkurrenskraven har troligen mycket större inverkan på hur alla mår. Överbeläggningen på dagis, förskola och skolans lågstadium är andra skäl till psykisk ohälsa - eller som jag ser det så är det sunt att bli sjuk i en sjuk värld. Förklara gärna hur du menar att sexköpslagen indirekt lockar småflickor, och småpojkar in i prostitution? Jag har sett att yngre pojkar och flickor prostituerar sej, men ser inget direkt samband med sexköpslagen - det var ju så redan innan den kom till. Sedan förstår jag inte sambandet mellan mina invändningar mot vissa uppgifter i din artikel och att "så fort feminism nämns, blir allt så legitimt", men det kanske inte gällde mej? Jag opponerar mej ju inte som feminist precis.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?