Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jocke #103 Jag tror inte syftet med sexualupplysningens syfte är "fula ord", inte heller att den unga människas ovilja - som du refererar till - att definiera sin sexuella läggning står för så mycket mer än att RFSL inte vill dra några gränser för folks sökande i sexuella avseenden än att de som känner att heteronormen inte passar dom i storstockholmsområdet ska få ett ställe att gå till under f.n. en eftermiddag i veckan. --- Sannolikt gömmer sig RFSL inte alls bakom en unge som inte vet var hon, hen, han hör hemma! - Det är dagens verklighet för många i de uppväxande generationerna - dom vet helt enkelt inte. Då vi växte upp var det få som vågade "erkänna ens för sej själv att dom hade andra sexuella känslor än de socialt accepterade - i mångt och mycket är det fortfarande så - vissa myslimska falanger propagerar för dödsstraff för homosexuella osv. Din fråga om "varför inte RFSL går ut med budskapet" förstår jag inte - är det inte det dom gör? Dom driver ett ställe i stan där ungdomar med okonventionell inställning till sin och andras sexualitet har möjlighet att visa det öppet - det är väl inget dom ens försöker dölja - eller? Och "syftet" som du undrar över torde väl stå helt klart - helt enkelt att je folk med andra sexuella/existentiella preferenser en plattform i samhället än den reproduktiva. Som du vet tycker jag ditt angrepp på Egalia är aningen överdrivet - jag har träffat en del ungdomar som söker sej till den här typen av platser, och min erfarenhet är att dom inte i första hand är ute efter några lössläppta orgier - snarare handlar det om politiska ställningstaganden, rättvisefrågor och i viss mån eftersom särskilt rättviseaspekten är så iögonenfallande eftersatt även att protestera mot vissa alltför provokativt rigida heteronormer som fortfarande står som "det enda rätta" för väldigt många så kallade samhällsbevarare. - Är det några andra frågor du vill ha besvarade kring Egalia? Jag ska försöka få till ett besök där någon av de närmaste dagarna - eventuellt inte förr än måndag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?