Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag kunde inte låta bli att ha åsikter i den här frågan;. Får erkänna att jag inte orkat mig igenom alla inlägg, så detta är inte svar på något av det ni sagt. Huruvida en annan stat ska lägga sig i hur en annan stat beter sig ifråga om hantera minoritetsspråk kan ju diskuteras, men man kunde ju önska sig ett samarbete mellan våra länder. Inte för att någon i beslutande ställning lyssnar på mig, men ändå;. Däremot är jag övertygad om att våra båda länder skulle ha mycket att lära av varandra eftersom omständigheterna är ungefär de samma. Ok, till mina åsikter beträffande språkhanteringen. Jag tycker att man borde, i statliga skolor tillhandahålla undervisning på modersmålet för alla nationella minoriteter http://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_minoriteter, dvs de som har ett annat modersmål än majoriteten, men som inte är inflyttande. Exempel på dessa är samerna i våra nordiska länder, Tårnedalingarna och svenskspråkiga i Finland.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?