Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Aguirre - sanningen är inte endast en och odelad vilket jag knappast behöver påpeka för dej - mer eller mindre bra mår de flesta - debatten om hororna verkar många gånger utgå från att alla utom horor är lyckliga varvid samhällets ridderliga ambitioner ska råda bot på detta. --- Horor kan ju vara mer eller mindre lyckliga precis som alla vi andra. Och jag har en känsla av att dom många gånger under sin aktiva tid inte alls har det så illa - det har förvisso en hel del med vilken klass det är på dom - visst det finns nergångna exempel som man inte annat kan än tycka synd om - samma sak vad gäller alla extremt slitna typer som gått ner sej i nått träsk eller hamnat i klorna på hallickar eller fått stora skulder hos knarkgrositer och detta oavsett vilket kön dom har - jag tror att just det är huvudproblemet - att vissa människor utnyttjar andras behov av pengar och försörjning, oavset om dom är knarkare eller ej - ta arbetsmarknaden som exempel - tar du inte anvisat jobb så blir du av med allt annat understöd och det oavsett hur olämplig den arbetssökande är för jobbet eller jobbet för den arbetssökande - särskilt nu detta nya med bemanningsföretag, något som en kompis fastnade i - ibland brev det underskott sedan kostnaderna för att kunna göra jobben gått hårt åt hans kassa - kompensation? NEJ ville han ha nått jobb så var det bara att svälja och se glad ut. --- Solidariteten är ju nedmonterad, annars skulle en gemensam strejk/arbetsvägran kunna återsätta arbetarklassens tumme i ögat på profitörerna - men troligen måste det bli ännu värre först...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?