Valt inlägg:
Aguirre - nej naturligtvis, så länge du talar för din egen övertygelse och själv lever efter den så har jag ingenting att erinra mot det. Men du är ju en intelligent karl och följer med i debatten här på Sourze och säkert även annorstädes och då ser du säkert liksom jag att fundamentalismen med sin egen ensidiga sanning griper omkring sej för att få denna att gälla för alla - inte bara inom sexualiteten vilket åtminstone jag motsätter mej. Här handlar det om att sälja sexuella tjänster - i en annan tråd handlar det om onani - i båda fallen får jag en indikation om att vissa motståndare till båda företeelserna har någon anknytning till kristet fundamentalistiska värderingar. I andra trådar har islamsk fundamentalism kommit till uttryck - och båda fenomenen anser jag måste hållas kort. --- Men som sagt - så länge folk själva efterlever sin egen tros föreställning och respekterar andras så anser jag att det är upp till var och en. --- Det knepiga i sammanhang då man refererar till tro på en övergripande guds vilja och lag är ett nödvändigt tillägg till att var och en ska få leva efter sin egen trosföreställning måste göras för att undvika att bli missförstådd. Du kan se att jag gjort det i många inlägg i frågan - det nödvändiga tillägget är att tro och trosföreställningar bör ha rätt att efterlevas om dessa är förenliga med de av FN sanktionerade mänskliga fri och rättigheter.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?