Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det enda skyddet för nån demokrati är överskådlighet och kännedom om förhållandena..en människa sägs kunna överblicka 150-300 andra människor och deras funktioner, och ha nån relation med och kännedom om dem.Följdaktligen bör demokratins basstruktur inte vara större än så för då öppnar den sig för manipulation och beslut som rör folk man inte känner till förhållandena för, och inte kan söka upp och prata med.Behöver vi beslutande organ på över denna nivå ? Kan man avveckla strukturer som ligger över denna nivå idag ? Nånstans måste arbetet med dessa frågor börja..annars skenar den s.k. representativa parlamentariska "demokratin" ännu längre ifrån de realiteter den skall styra över.Bara tanken att jag idag, om jag röstat, skulle besluta över Blekingar och Norrbottningar och numer t.o.m. Kataloner och Litauer i frågor som rör deras vardag, och vars förhållanden och önskemål jag inte känner och dessutom omvänt, de besluta över mig.. är ju absurdt.Befria mig från den "demokratiska" räckvidden i politiken..Det kommer att ta tid att demontera staten och dess cirkusvagnar...men arbetet måste börja om det skall gå civiliserat till.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?