Rapportera inlägg

Valt inlägg:

"När du någon gång ställs inför texter som hamnar utanför din världsbild och dessa får dig att känna dig osäker, välj då hellre andrahandskällor som till exempel kritiska artiklar skrivna av någon troende, som behandlar den text som eventuellt faller utanför din världsbild." Lite kul, jag blev mormon i samband med en transcendental upplevelse som påpassligt förklarades med att "kyrkan var sann". Undrar om inte missionärer är fena på att trigga sådana upplevelser hos människor, eller om det är identifiera människor som är redo för en sådan - min kom inte långt efter den dör källan-drömmen som jag berättat om i annan tråd. Iallafall, mormonerna är roliga på att om en mormonsk vetenskapman har behandlat en kritisk text, så är saken därmed utagerad för dem. Det spelar ingen roll hur dumt han har gjort det. Så jag vet precis vad du har gått igenom. Inte i detaljerna förstås, men själva "grejen". Jag möter många som gått igenom motsvarande sak i de mest skiftande sammanhang, New Age, Gurus från öst, olika västliga trossystem, olika politiska trossystem, själva materialismen, o.s.v..

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?