Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif-Arne: "Guerilla shopping....kan det vara ett bra namn på snatteri ?".. Det tycker jag definitivt inte, endast ett försäk att försöka rättfördiga stöld med någonslags kvasipolitiskt mumbojumbo. För vad är konsekvensen av snatteri,... kostnaderna läggs ju på kollektivet konsumenter, dvs dyrare mat för fattig som rik, mycket långt från solidaritet och ömsesidighet tycker jag. Containerdykarna tycker jag därimot inte är stöld, men en smula äckligt, det håller jag med om." Du ska inte kräva mer av andra än av dig själv. Du hävdar att kostnaderna läggs på konsumenten vid snatteri. Vad bygger du det på? Butikerna använder sig av termen svinn. Det svinnet kan betyda snatteri och det kan också betyda att slänga mat som de anser inte går att sälja. För att ta exemplet med containerdykarna så är det ofta mat som inte ens har "utgånget" datum. Är det kanske så att snatteri-delen av kostnaden är så försvinnande liten att konsumenten inte ens märker av den förhöjda kostnaden? Att prishöjningen mer beror på att det slängs för mycket mat. Så jag upprepar, vi måste ju vara noggranna med detaljerna: Vad bygger du det på? Inväntar med spänning ditt svar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?