Valt inlägg:
#20 - Spartacus - "slutat att frukta dessa fjantar och deras agendor och det enda jag kan lova dom är en stor fot i baken" :- den gillar jag! --- Majoriteten är så omedvetna att de kan luras tro att svenskar är ett skuldsatt folk som lever över sina tillgångar. Sanningen är ju att om banken skapar 100.000 kr på det skuldebrev jag undertecknar så har inte bara jag fått en skuld. Banken och dess ägare har fått exakt samma tillgångsökning. Bara oärliga politiker - typ alla i svenska riksdagen - undviker att tala om att den enes skuld är den andres ökade förmögenhet. --- Det värsta griseriet är dock att den som skapar pengar av en människas intecknade framtid, har mage - och laglig rätt - att ta ut ränta på detta! Den som lånar, lånar av sin egen framtid och tvingas betala för detta med ränta. Det borde vara banken som betalar ränta till låntagaren, som ser till att det alls skapas pengar!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?