Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#42 Leif...spännande...inte så konstigt i en tid där "social kompetens" "image" och "respect" är nåt slags vaga koder som folk skall försöka efterleva..Ideen om "privatlivet" har ju verkligen tagit tag i oss under efterkrigstiden...och ganska effektivt gjort oss mer främmande för varandra än troligen någonsin förr...att vara ärlig med hur man är, har helt enkelt blivit dålig bizznezz för folk...Numer har ju alla yrkesgrupper CV:n...och det finns kurser i att CV framhäva eller förfalska sig själv..antar att detta gäller även i relationer...Nu tror ju inte jag personligen på ideer om överjag och sånt...annars hade ju terapi varit en lösning.Att attackera härskartekniken som drivs under rubriken "Privatlivet" är ett snabbare sätt tror jag...I många fall har anonymitet på internet gjort att många vågar berätta vad de verkligen känner och tycker för varann..det kan vara ett viktigt steg för att ta ut mer ärlig öppenhet i vardagen också tror jag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?