Rapportera inlägg

Valt inlägg:

oscar..inte säker på att jag fattar dig rätt...men det du säger låter vettigt...självklart ingår i maximal frihet att var och en får "beskriva" friheten...Däremot kan ingen beskriva friheten i auktoritära termer. Är detta ett problem ? "kärlek; ansvar, äktenskap eller orgasm" kan vilken förtryckare eller för den delen förtryckt beskriva...frihet kan däremot inte involvera vare sig förtryckt eller förtryckare, beslutare eller beslutad över, i sin beskrivning...Självklart behöver heller inte varje människa som efterstävar maximal frihet kalla sig anarkist..men jag kan svårligen tänka mig att nån skulle vilja kalla det nåt annat ? men jag kan tänka mig att det kan förekomma...och skulle då välkommna det...du är Oscarkist och jag är Aguirrekist och Dag är Dagkist..eftersom anarkism inte går under en fana,för ett system, så vore det ju kul, även om jag inte kan se att det vare sig främjar eller hämmar saken...men att nåt är kul är ett väldigt bra skäl att tillämpa det. :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?