Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#141 - Aguirre, nu har vi olika åsikter. Det är inte intellektuell lättja att förhålla sig avvaktande innan man känner sig helt övertygad om huruvida påstådda händelseförlopp är sanna, falska eller delvis sanna/falska. Jag har inte varit på plats eller ingående studerat de dokument som kan finnas angående Förintelsen. Jag har däremot tagit del av - och utan vidare som sanning accepterat - vad mina historieböcker och historielärare påstått. --- Jag har sedan tonåren hört talas om att det finns de som förnekar att förintelsen ägt rum. Dessa människor har jag sett som nazister och avfärdat på förhand eftersom jag redan visste sanningen. --- Efter 9/11 har allt jag trott på, därför att auktoriteter har sagt det, kommit att rakt av hamnat i lådan för eventuell propaganda - kanske ren lögn. WMD och hulkande oskuld i Kuwait har bara stärkt min misstro. --- Aguirre, jag anser att det är både intellektuell och moralisk lättja att ta någonting för sant - i synnerhet om det har politisk/militär betydelse - bara för att det kommer från något etablissemang från vilket de flesta anser att det kommer sanningar. Och att du som är anarkist inte tycker detsamma som jag här är faktiskt obegripligt för mig. --- När det gäller 9/11 har jag lagt ner den tid på studier som jag anser räcker för att jag skall ta ett beslut inom mig. Det leder till att jag direkt avvisar det officiellt accepterade som lögn. När det gäller Förintelsen har jag ännu inte lagt ner mer än bråkdelar av den tid jag givit 9/11. Varför skall jag då redan innan jag gjort det bestämma mig för att samma auktoriteter som ljuger om 9/11 är sanna om Förintelsen? Det är väl snarare intellektuellt hederligt att jag nu efter erfarenheten av 9/11, håller mig öppen för att det kan vara lögner invävda även gällande Förintelse. --- Iscensättningen av 9/11 är ingen liten historisk parentes och eftersom man kan blåljuga om den, så kan inte jag se varför det skall vara uteslutet att man av politiska skäl kan ljuga om Förintelsen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?