Valt inlägg:
Leif...roligt att du nämner vattentoaletten...För 1984 skrev jag en uppsats där jag var säker på att vattenklosetten skulle vara ett minne blott år 2000...Jag hade uppenbarligen fel. Vi har 2 naturligt drickbart vatten i världen..nästan allt finns i Norden...och här använder vi det som transportmedel för skit och piss till havet ! dessutom går det oftast via blandnings och kemikaliseringsverk där man använder metaller och flockningskemikalier..och sen ut i sjön/havet.Kväve och fosfor ut i havet som problem och bönderna får köpa konstgödsel, medans vi vräker ut gödningsämnen i havet .Själv har jag haft ett multrum svensk uppfinning i 20 år..funkar toppen..vart 3:dje år tömmer jag några skottkärror färdig jord ut i den lilla skog jag har..en del går till rabatten..Men i urbana miljöer är ingen lösning i sikte som vanligt...det blir fördärv av dricksvatten,och övergödning och kemikalisering av havet....Vad det har med kärnkraft att göra vet jag inte..men "vanlig skit" kan vi göra nåt åt, det kan vi inte med nukleära utsläpp.#Karl-Oskar.. Istället för Marx klassiker kan man också läsa Engels svärson..Paul Lafargues verkliga klassiker "Rätten till Lättja"...det borde vara arbetarrörelsens bibel, i den mån inte kärnkraften har ersatt hela arbetarrörelsen förstås :-.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?