Rapportera inlägg

Valt inlägg:

En gång då jag och mina kompisar var och hälsade på en i gänget vars mamma placerat honom på ett mentalsjukhus sa hans läkare att han var fullt frisk och han skulle bli utskriven om han klippte av sej sitt hår. "Vi" hans kompisar fattade att psykiatrins hantlangare inte var friska, men fick läkaren att lova att han skulle stå för det han sagt. Vi sa till vår kompis att det troligen var lönlöst att försöka hjälpa psykiatrin till en rimligare människosyn, men att det för hans egen del kunde vara bra att komma därifrån så fort som möjligt för att inte bli smittad av samma dårskap. Han tog vårt råd på allvar, och hans hår växte ut igen. --- Spädbarnet vars liv redan var ett litet helvete - troligen under svårt lidande och livsångest,,, kanske förkortades detta lilla lidande livs plåga med några timmar - vilken stolle drog igång den rättsliga processen och torgförde den möjliga aktiva handlingen att bidra med den förkortningen som MORD? och vad var syftet? --- Min farmor som ville dö, dog - några beskäftiga läkare startade upp henne igen, men därför att hon inte orkade leva av egen maskin gjorde dom ett hål i hennes halls och körde ner en slang kopplad till en maskin som pressade in luft i hennes lungor - hon kunde inte prata, inte röra sej, inte äta - i korthet inte leva alls, bara önska att hon fått dö i fred. Jag och min syster fick slåss för att få läkarna att lova att om vår farmors hjärta stannade självmant en gång till så skulle dom låta henne få dö. Ett par dagar senare hände det - farmor drog sin sista suck, min syster och jag vår lättnads - vi kände vår farmor mycket väl och hade hon velat leva så hade vi slagits med samma övertygelse för att hon fått göra det.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?