Valt inlägg:
#5#7 Jocke du är som en lavin när jag säger emot dej och jag heter Marianne men det gick snabbare att skriva Mdamz ; Hemlösheten i USA har jag varit nära och den byggdes i princip upp av välgörenhet från mäniskor, det finns oxå en tradition av att ge till olika välgörande ändamål där som vi inte har här i Sverige. Här hemma har jag oxå funnits nära vår hemlöshet och ser skillnaden. Som kvinna enligt all forskning och vetenskaplig bevisning är de mer utsatta än männen, jag vill istället påstå att den som finns i hemlösheten land man som kvinna är det lika fruktansvärt för. Hemlösheten började redan vid industraliseringen av vårat land och då kallades dessa mäniskor för luffare och luffarinna. "00 registrerade hemlösa som idag blivit fler med en psykiatrireform som slog ut många till hemlöshet, eftersom alternativen inte finns.
Jocke hur kommer det sig att du inte skriver en egen artikel i ämnet om hur genuperspektivet påverkar viktiga beslut? För mig handlar det inte om kvinnligt eller manligt när det kommer till fattigdom utan om människan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?