Valt inlägg:
Jag arbetar inte, och har aldrig gjort, inom familjerätten eller socialtjänsten. Jag har ingen anledning att försvara dem och är inte impregnerad av deras arbetskultur --- Men anmäl handläggarna för tjänstefel då om du anser att dessa felaktiga beslut sker. --- Att soc går helt på det mamman säger, även handläggare kan bli jävligt blåsta men bara för det så behöver det inte betyda att man är partisk till kvinnans fördel.--- Jag kan tänka mig att vårdnadsändring har något av en grundtanke i att det krävs mycket för att en förälder ska förlora den... och ännu större skäl att nån ska få den dvs vara så himla mycket bättre. Där har ju pappan redan startat på minus om han har barn med en ogift kvinna som får vårdnaden från dag 1. Detta grundar sig i att det är betydligt lättare att säkerställa vem som är mamma men inte per automatik vem som är pappan. --- Jag är inte könsneutral och har flertalet fördomar. Men jag är väl medveten om dem och älskar att ifrågasätta dem. ---- Du skrev att jag skulle orientera mig i verkligheten, det anser jag är ett personangrepp och du kan ju knappast veta nåt om min eller hur... OM jag hade varit handläggare vid socialtjänsten vilket jag inte ärså skulle jag inte tagit det som en personlig kränkning eller personangrepp om någon som fått ett icke-fördelaktigt beslut av mig som handläggare så vore jag faktiskt väldigt tacksam om denne individ överklagar, eller om misstanke om jäv eller så, faktiskt gör en anmälan till högre instans för att utreda om mitt beslut är väl grundat eller borde ändras. För kan någon se något som jag inte sett och utifrån det ändra mitt beslut så är det väldigt bra, anses mitt beslut vara rätt så är ju det också bra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?