Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Aguirre #16 - nu börjar det likna något - civil olydnad har jag sysslat med i hela mitt liv - rent spontant är jag en inbiten Provie http://sv.wikipedia.org/wiki/ProvierC3B6relsen utan att vara organiserad, men det ligger i blodet ända från Nils Dackes dagar. Dock som Jan påpekar fattas den sammanlänkande känslan mellan män - vi måste lära oss att ge varandra stöd och ställa upp för att bekämpa orätt behandling bara för att vi är män och förblir ständigt överkörda och ensamma. Att män i vissa fall är så användbara i våldssammanhang kan bottna i att vi i grunden är så besvikna på våra bröder - att som polis ge sej på någon stackars protestant och banka skiten ur denne är troligen bara en hämnd för all oförståelse vi redan som barn möttes av från äldre manspersoner. Nu var ju inte alla sådana skitstövlar - de chysta kommer nog de av oss som haft lyckan att få träffa sådana ihåg och för dom finns det en särskilld plats i våra hjärtan. Gillar skarpt din "Kriminella Pappa Veckan", men det fordras att alla ställer upp och går man ur huse till stöd för de som råkar illa ut - vilket det kommer att vara i början då myndigheterna tror att dom kan behålla makten genom att statuera ett par exempel. Det fodras också att även pappor som haft turen att få bra mammor till sina barn också solidariserar sej - även kvinnor som sett sanningen i vitögat ska vara välkomna - Tummen upp Aguirre! Räknar på det som första fanbärare :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?