Valt inlägg:
Jag funderade faktiskt en del på det inlägget...skulle polisen verkligen vilja verkställa hundra..kanske tusentals "hämtningar" varje helg ? Skulle våra Tingsrätters åklagare vilja öka antalet "åtal" mot pappor för "olaglig vårdnad" av sina barn stup i kvarten ? Med ett ökande stöd från andra män och lite medial support ? Vi kan ju börja med en vecka.."Kriminella Pappa Veckan" där alla vårdnadslösa pappor som vill tar vårdnaden om sina barn. Jag har en stark aning om att män inte gör nåt aktivt utan sitter och bitterfinner sig i massa lag och byråkrattjafs..som varken de eller barnen mår bra av..Dax att ge skrivbordsfolket en läxa i verklighet, det är skillnad på att behandla skrivelser och på att ta itu med pappor som har "gone wild"...Jag kvarstår också vid min uppfattning att det är av samvetsnöd betingat nödvändigt ibland..när det t.ex. gäller vårdnaden om sina barn, att utöva "olaga hot", och annan olydnad..Annars blir att vara Pappa bara en socialpolitisk fråga och inget praktiskt ansvar.Att vara Pappa är inte ett socialpolitiskt beslut som skall regleras av byråkrater, det är en livsuppgift. kanske den viktigaste. Sluta lyd, är mitt råd..jag tror det skapar förändring.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?