Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Sandra #9 Säkert skadar ett plötsligt uteblivande av någon av ett barns föräldrar - men det att gradera det ena mot det andra anser jag inte låter sej göras. Tar du ett barn från sin mamma och flyttar barnet till tillexempel pappans hemland något som inte förekommer så sällan i dag Så kanske du ser saken på ett annat sätt - nu är det så att pappor knyter ann till sina barn precis som mödrar, bara på ett annat sätt än du kan förstå - och jag tycker att det blir lite vridet om man som du gör värderar det ena sättet som mer värt att ta hänsyn till än det andra. ------ Har du några kända fall där myndighetspersoner blivit åtalade och fällda för tjänstefel där barnets rätt till sin pappa inte tillgodosetts trots att pappan inte uppvisat andra brister än att barnets mamma inte vill dela deras barn med honom längre? Något som många män vittnar om - till och med då modern på alla sätt försvårat barnets umgänge mes sin pappa har inte så som lagen säger vårdnaden övergått till honom. Lagen är helt tandlös mot pappadiskrimineringen som pågår lite var stans i detta land. ------------ Beträffande min erfarenhet att det ligger prestige och andra tämligen märkliga agendor i soc. och andra myndigheters ageranden mot pappor och i förekommande fall andra personer som vill barnets bästa som mor och farföräldrar till exempel kan jag ju inte göra så mycket för att övertyga dej då du verkar orubbligt säker på din tro, men kanske du skulle orientera dej lite i den verklighet som många människor ger uttryck för både på nätet och kanske även i din bekantskapskrets. Jag känner till flera fall där mamman med hjälp av soc. allvarligt skadat barnens relation till sin pappa - men inget där pappan med hjälp av soc. skadat barnens relation med mamman.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?