Valt inlägg:
Jag håller med helt Aguuirre. Att döda människor för maximal vinst är värre än det mesta jag kan tänka mig. vad värre är; det äger rum i detta nu på många plpatser på vår jord. Som väl är erkänns fackföreningsrörelser på alltfler platser, korrupta regimer vänds på ända, och förhoppningsvis blir dessa arbetsplatser allt färre. Dag! Jag vet att du vid sidan av allt annat betraktar dig som en stor ekonom. Tyvärr tror jag inte du är den ende som vet hur pengar skapas på vår jord. Omfattande kritik riktas mot den tillväxthysteri som råder, och jag och många med mig hävdar att begreppet tillväxt är feldefinierat - det måste omvandlas till att även inkludera hur ett land eller ett företag förhåller sig till miljö och människor. Hur man nu skall göra det... Däremot håller jag inte med dig om att bara den som förstår hur pengar skapas, kan analysera vad som händer i världen. jag hävdar att det är fel. Dels är området oerhört komplext. Pengar är ju så många olika saker i vår kultur, och handlar mycket om förväntningar och löften av olika slag. bara för att vissa människor inte förstår hur den processen går till, tycker jag inte att man skall bortse från deras synpunkter på hur världen ser ut. Det innebär ju att den svältande lågutbildade mamman i Sudan inte har rätt att säga sin mening, och det innebär att jag inte har rätt att säga min mening, och det innebär att i stort sett alla jag känner skall tiga still. Jag får därmed gratulera dig dag, till din oerhörda intelligens och kunnighet, även om dina ackompanjerande tankar synes mig något elitistiska. Ditt sätt att betrakta världen påminner mycket om de gamla kommuniststaterna; där fick inte heller de "som inte förstod" lägga sig i samhällets politik. Det var förbehållet en självutnämnd intelligentia.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?