Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Spartacus70 #34 / Jo, jag håller med om att makthavare gärna skapar kriser för att sedan tjäna på lösningen. Klein tar upp en del sådana nyliberala attacker i "Chockdoktrinen". Jag ser dock inte att befolkningsexplosionen skulle vara ett exempel på detta. T.ex. så är det många som ser den främsta lösningen i ökad fördelning och jämlikhet. Detta verkar inte gagna makteliten. Jag ser heller inte hur olika former av prevention skulle gagna makteliten. Någon, kanske du, skrev att den ökade folkmängden skulle utgöra ett hot mot makteliten. Jag ser inte hur detta skulle kunna vara sant heller. Hittills har inte befolkningsökningen bidragit till att minska klyftor mellan maktelit och fattiga. Jag ser, helt enkelt, hittills inte något som stöder tesen att motverkande av befolkningsexplosionen skulle ligga i maktelitens intresse. Förtydliga gärna så att jag förstår.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?