Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Kanske handlar det om identifikation. Är jag ett med Jorden eller är jag min egen satsa-på-dig-själv-människa. Istället för att bli ett med allt försöker egocentrikern få kontroll över allt. Det blir äta eller ätas. Och det blir oviktigt om alla svälter ihjäl bara jag själv är en mätt vinnare. --- Den egocentrerade människan är en dinosaurie. Tyvärr kommer hon att ta med sig många människor i sitt eget fall. --- På Wall Street och i City of London sitter kapitalets Ghaddafis och vägrar att lämna ifrån sig makten om det så skall kosta hela Jordens undergång. Vi har att göra med sadister, psykopater innerst inne livrädda, i det närmaste emotionellt döda människor. --- Innan vi lyfter undan dessa galningar, fortsätter det att dö 16.000 människor per dygn - en sex miljoners pågående förintelse per år - av svält och sjukdomar orsakade av svält. Ingen hjälp fungerar utan att vi ändrar på vår inställning till människovarat i de rika länderna. Det är hos oss problemens rötter finns. Det är hos oss förändringen måste ske, den förändring som gör splittrade människor hela.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?