Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Sent och ont i hårrötterna väderomslag därför svårt att somna fast det är det jag borde, men kanske går det bättre att spåna lite i den här tråden som i alla fall verkar vara utan intresse. -- Vad gäller detta med exhibitionism så har jag för mej att begreppet har en lite skamlig klang i vissa sammanhang. Det har i alla fall ansetts skamligt att vara alltför benägen att visa upp sina företräden, men kanske har den trenden vänt på senare tid. Vi har ju offentligt finansierad exhibitionism i samtliga tv-kanaler där deltagare får tillfälle att visa upp alla sidor hos sej själva mer eller mindre ocensurerat. Det skamreligiösa förtrycket av våra mänskliga egenskaper är visserligen fortfarande något som många får dras med än i dag - och tyvärr även överför på sina barn är en vardaglig verklighet för många. Och det är något jag på olika sätt försökt ta udden av i mina personliga sammanhang. -- Dels genom en del mer eller mindre erotiska berättelser som jag förfärdigar då andan faller på, men även skulptur och måleri - och förståss att själv föregå med gott exempel. -- Just den tolkning som en del religiösa gjort av myterna i den religiösa genren är bidragande till min inställning vad gäller religiositet i största allmänhet så som den verkat och många gånger fortfarande verkar. -- Hela den där fikonlövsgrejen är upprinnelsen till mycket elände i både för judisk och kristen föreställning - för att inte tala om den muslimska burkan som fört den sjukan till fulländning - för att inte tala om könsstympning och andra vansinnigheter i praktiskt könsförtryck. -- Egentligen borde vi protestera mera - ibland känner jag mej lite ensam utan kläder, men så länge ingen skriker i högan sky så fördrar jag min ensamhet i de sammanhangen. -- Jag tänker så här - barn som man inte påverkar genom att kränga vissa föreställningar över huvudet på agerar med något man kan betrakta som naturnödvändighet. Är det kallt söker dom skydd och värme - är det varmt så behövs inte kläderna och dom tar av sej - så har det varit med de flesta ungar jag haft hand om och definitivt med samtliga mina. -- Dom har inte lärt sej att pipa och sätta benen i kors så som kulturmönstret föreskriver i inskolade vuxna sammanhang. -- Bikinin var ett riktigt lyft och skulle det fortsätta så vore allt gott och väl för då skulle det inte vara mer än ett snöre rund midjan att hänga nyckel i men så väl blir det nog inte. -- Ett annat undantag är pojkar och flickor i porrbranschen, men dom har kanhända slagit över åt andra hållet och gjort exhibitionismen till både skön konst och en särskild del av den utlevelsetriggande njutningen, men även det anser jag är bättre och mer beundransvärt än den snöpande nakenhetsfixeringen som något fult och förkastligt. -- Själv är jag övertygad om att porren har en absolut avgörande roll i kvinnans frigörelse - inte bara på det sexuella planet. -- Där har vi mycket att lära - finns det något mer avväpnande vad gäller skammen som förtrycksverktyg än att helt öppet låta världen se vad som går att se, och dessutom stå för det - och det mot alla former av utstötningsmekanismer och social stämpling. -- I praktiken har det visat sej vara precis tvärt om - unga kvinnor som låtit skammen fara all världens väg har i parti och minut blivit hyllade som stora skådespelare - Sophia Loren och Lena Nyman bara som ett par exempel. Nej - av med kläderna :- inte nödvändigtvis för att bli en stor skådis, utan bara för att det är skönare så då andan faller på och vädret tillåter.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?