Valt inlägg:
Vilken typ av exhibitionist Lennart Karlssons tillhör kan man ju fundera på om man botaniserar lite i de meningar han som skrivarexhibitionist lägger ut till allmänt beskådande? Är det bara för att förstärka sitt varumärke, eller är det av ett inre nödtvång som denna artikel hamnat på Sourze. Eller kanske är Sourze undantaget från de stora sociala medierna och passar bättre för "småexhibitionister" som bara vill synas lite grann, eller kanske bara vill testa lite innan dom fattat mod att komma ut i full skala. Jag pekar därmed på att det inte bara finns två sorters exhibitionister. Det Lennart Karlsson påstår handlar egentligen om två ytterligheter - den ena som i alla lägen önskar uppmärksamhetens mittpunkt och dess motsats som odlar sin exhibitionism i det fördolda, eller inte ännu vågat "komma ut". Lennart Karlsson demonstrerar här med sin artikel en variant av skrivarexhibitionismens fula gubbe - en doldisskrivare vars offentlighetskåthet blivit övermäktigt och slagit över i ett blottarskap som tar stöd i vad andra gjort i tron att "kan andra göra det kan också jag", men ändå inte vågat fullt ut då vissa delar av det visade sägs vara plagiat. Den kluvenhet som Lennart Karlsson visar sej ha till sin exhibitionistiska läggning visas tydligt av följande "Jag har ett avslappat förhållande till skrivandet. Ingen kommer att granska det jag har skrivit. Och eftersom jag inte skriver på nån doktorsavhandling så kan jag inte heller anklagas för plagiat. En dag då jag inte skrivit nånting är en dag som jag inte har levat. Jag kunde lika gärna ha sovit. Det fina med dagboksskrivandet är att jag kan lämna det åt sitt öde. Det viktiga är att jag har skrivit och därmed bevisat att jag har levat" med detta bevisar Lennart Karlsson inte bara att att han har levt utan även att han vill bli läst - men även att han missat något väsentligt i skrivandets natur om skrivaren inte bränner det skrivna omedelbart efter det skrivits - finns alltid risken att någon läser det och därmed även granskar dess värde så även i huruvida det skulle kunna vara ett plagiat eller bara någon sort travesti på något föregående och eftersom läsaren har tolkningsföreträde så riskerar det skrivna att på ett eller annat vis misstolkas - vilket man som offentlig skrivare får ta - även om man skriver av andra orsaker än att försöka bevisa att man lever - förövrigt ganska konstigt förhållningssätt till livet - är det inte bättre att just leva än att försöka bevisa att man har gjort det?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?