Valt inlägg:
Besparingar och nedskärningar och indragningar behövs människan egentligen. En onödig kostnad det med. Jag är emot privatisering av vård, anser att det ska ligga på stat och landsting. Vad gäller de övriga olika tillsynsmyndigheterna har de ingen annan funktion än just tillsyn. Jag håller med dig i stort och bara tanken är hisnande när nu till exempel försäkringskassan kör med obemannade kontor eftersom "alla" har dator ; Varför inte gå hela vägen, Behöver vi alla de som sitter i riksdagen,regeringen och vad går att skära bort när det gäller kungahuset. I stort undrar jag om vi behöver tillsynsmyndigheter överhuvudtaget. Sedan har vi JÄMO ...lägg ner det, I sverige kastas sjuka och arbetslösa in i ett slaveri, och vad gör de där egentligen och ska inte detta regelverk se till att jämlikheten strävar framåt och inte haverar som den gör nu? Mycket bra artikel som ger många reflektioner.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?