Rapportera inlägg

Valt inlägg:

CITERAR OCH VARNAR//Jag har fram tills för ett och ett halvt år sedan varit kristen och burit mitt kors runt halsen, men jag har aldrig egentligen satt mig in i vad jag tror och tycker. Jag har bara följt med strömmen, konfirmerat mig, gått i kyrkan vid de vanliga högtiderna etc. Jag har döpt mina barn i kyrkan och även gift mig en gång, men inte på allvar tagit till mig det som sägs under predikningarna. Kanske är det här hans sätt att få mig att vakna upp och ta tag i mig själv. Jag kan inte annars se vad som är meningen med det här vansinnet som har hänt. Varför skulle det hända mig? Det måste ju finnas ett skäl till att min son, av alla söner, skulle begå ett sådant här brott.//sc. Hela det citerade stycket pekar på att du måste ta en allvarlig funderare på vad du tror att en gud är - en gud som skulle iscensätta en sådan sak som det som hänt för att få dej att komma på bättre tankar skulle inte vara värd att vara gud. Bibelns berättelser om en gud som tillsammans med Satan plågar människor är sagor och en annan tids underhållning - visst kan det finnas lite visdom här och var men resten är tokerier. Med andra ord - som du också säger "jag kan inte se någon mening alls i det som skett" vilket beror på att det inte finns någon mening i det - det är resultat av en orsak och verkansprocess som inte är så enkel att förutse, men kanske kan vi lära oss mer av det som sker och i framtiden förstå att tyda signalerna på tidigare stadium - innan det vi inte vill ska hända hänt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?