Valt inlägg:
Jag blir djupt berörd av din berättelse och jag känner starkt för att du vågar lämna ut dig i en så svår sak som att din son har mördat sin sambo. Men som föräldrar har vi lätt att glömma att alla människor är unika personer, även våra egna barn. Det är sant att din son är en del av dig och en del av sin far, men han är samtidigt en unik person som är avskilt från dig, oavsett arv och miljö, din son är helt enkelt en egen person. Men det är inte ditt fel att din son blev en mördare, oavsett hur det har sett ut socialt. Du gör som alla föräldrar skulle ha gjort i din situation, redan förlåtit din son. Men du berättar att du orolig för om samhället har förlåtit din son och du berättar att du för ett och ett halvt år sedan har varit kristen. Jag tror att du skulle kunna få hjälp av att lätta ditt hjärta för en erfaren själasörjare präst eller diakon i din församling som skulle kunna hjälpa dig med att kontakta - Sankt Lukas stiftelsen - som bedriver psykodynamisk terapi på existentiell och kristen grund.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?