Valt inlägg:
Vi har redan sålt ut Sverige och Alliansen vill sälja ut mer. Sen dessa privatiseringar, finns det någon avreglering som gynnat oss vanliga dödliga? NEJ, det har det inte. Segregationen ökar, mellan kvinnor och män, mellan svenskar och invandrare och mellan unga och gamla. Alla sociala skyddsnät monteras ner och nu det senaste att försäkringskassans alla servicekontor läggs ner och allt ska skötas via telefon eller internet. Mer frustration kommer att skapas. A-kassan är under all kritik. Det är bara ca 4 som har 80 av sin lön. Desto mer ojämlikt ett samhälle är desto sämre mår dess invånare och vi kommer att se en brottslighet öka dramatiskt och människor slås ut. Unga missbrukar som aldrig förr. Jag skulle kunna skriva en uppsats om alla negativa effekter detta samhälle har på folk. Ordet solidaritet finns inte längre. Det finns inget värre samhälle än det som styrs av nyliberaler. Det är ett egoistiskt, brutalt och ta vad du vill och gör vad du vill samhälle. Nej, Fy fan! Jag är så himla glad att jag inte är ung idag. Jag är INTE Sverigedemokrat eller nåt annat tokhögerparti.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?